Vraag: Het waarschuwingslampje op mijn Philips-espressomachine gaat niet uit

7 Januari 2022
Dirk Jan
Dirk Jan
Eigenaar
Als er op je Philips-espressomachine een waarschuwingslampje brandt en het apparaat niet wordt uitgeschakeld, raadpleeg je de onderstaande afbeelding voor oplossingen.

 

Storing / oplossing.

 

1. Het 'reservoir leeg'-lampje brandt

Als dit waarschuwingslampje brandt, is het waterreservoir bijna leeg of is het waterreservoir niet geplaatst.

Verwijder het waterreservoir en vul het tot het Max-niveau met water om dit te verhelpen. Zorg ervoor dat het waterreservoir ver genoeg in de machine wordt gedrukt tot het lampje uitgaat.

 

2. Alleen het ‘koffiedikbak legen’-lampje brandt

Als dit waarschuwingslampje brandt, is de koffiedikbak vol en moet deze worden geleegd.

Je kunt dit probleem oplossen door de machine in te schakelen terwijl je de koffiedikbak leegt. Verwijder het lekbakje en leeg de koffiedikbak. Plaats alle onderdelen terug in de machine.

 

3. Het waarschuwingslampje brandt

Als dit waarschuwingslampje brandt, betekent dit dat de koffiedikbak/lekbak niet goed is geplaatst of dat de servicedeur open is.

Plaats de koffiedikbak en de lekbak terug en zorg ervoor dat deze zich in de juiste positie bevinden om dit op te lossen. Verwijder het waterreservoir en zorg ervoor dat de servicedeur is gesloten.

 

4. Het waarschuwingslampje knippert

Als dit waarschuwingslampje brandt, betekent dit dat de zetgroep niet op zijn plaats zit, niet goed is geplaatst of is geblokkeerd.

Volg de onderstaande stappen om dit op te lossen:

Schakel de machine volledig uit
Verwijder het waterreservoir en open de servicedeur
Verwijder de zetgroep en spoel deze onder de kraan met water af. Plaats de zetgroep terug in het apparaat tot het vastklikt
Sluit de servicedeur en plaats het waterreservoir terug
Schakel de machine IN.
Opmerking: Als je droog koffiepoeder in de koffiedikbak ziet, zat er te veel gemalen koffie in de zetgroep, die daardoor in de koffiedikbak is terechtgekomen. Als je voorgemalen koffie gebruikt, gebruik dan één afgestreken koffielepel met voorgemalen koffie.

 

5. Het waarschuwingslampje brandt en het startlampje knippert

Als dit waarschuwingslampje brandt, zit er lucht in de machine vast. Volg de onderstaande stappen om de lucht uit de machine te laten ontsnappen:

Vul het waterreservoir met water
Plaats een kop onder de klassieke melkopschuimer en druk op de knop start/stop. Let op: de machine begint heet water af te tappen om de lucht uit de machine te halen.
Als dit het probleem niet oplost, volg je de onderstaande stappen:

Schakel de machine UIT.
Leeg het waterreservoir en verwijder het AquaClean-filter uit het waterreservoir (indien geplaatst)
Vul het met schoon water en plaats het terug
Schakel de machine weer IN en laat de machine opwarmen
Selecteer heet water en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen.
Als dit werkt, plaats je het AquaClean-filter terug en laat je opnieuw 2-3 koppen heet water uit de machine komen

 

6. Het AquaClean-lampje knippert

Als dit waarschuwingslampje brandt, betekent dit dat het AquaClean-waterfilter moet worden geplaatst/vervangen en geactiveerd.

Voor gedetailleerde stapsgewijze instructies voor het installeren en activeren van het AquaClean-filter, raadpleeg je de gebruikershandleiding of bekijk je onze videotutorial hieronder.

 

7. Het ontkalkingslampje knippert langzaam

Als dit waarschuwingslampje brandt, betekent dit dat je de machine moet ontkalken.

Raadpleeg de gebruikershandleiding of bekijk de videotutorial hieronder voor gedetailleerde stapsgewijze instructies voor het ontkalken van je machine.

 

8. De lampjes van alle waarschuwingspictogrammen knipperen

Als alle waarschuwingslampjes knipperen, betekent dit dat je de machine moet resetten. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

  1. Schakel de machine UIT en haal de stekker uit het stopcontact
  2. Verwijder het AquaClean-waterfilter uit het waterreservoir (indien toegevoegd)
  3. Vul het waterreservoir met water en plaats het terug
  4. Open het deksel van het compartiment voor voorgemalen koffie en controleer of het verstopt zit met koffiepoeder. Maak het schoon met het uiteinde van de koffielepel wanneer je een blokkade ziet
  5. Steek de stekker weer in het stopcontact en schakel de machine weer in
  6. Selecteer heet water en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen.

Opmerking: Als de lampjes blijven knipperen, is de machine mogelijk oververhit. Schakel de machine UIT, wacht 30 minuten en schakel de machine weer IN. Als de lampjes nog steeds knipperen, neem je contact op met het Consumer Care Centre in je land.

 

9. Waarschuwingspictogrammen voor machines met Wi-Fi-verbinding

Het Wi-Fi-lampje is uit
- Het koffiezetapparaat is niet verbonden met je Wi-Fi-thuisnetwerk (Wi-Fi is nog niet geconfigureerd).
- De Wi-Fi-verbinding van het apparaat is uitgeschakeld.
- De Wi-Fi-verbinding werkt niet goed.
- De verbinding met je Wi-Fi-thuisnetwerk is verbroken, bijvoorbeeld omdat de router is gewijzigd of de netwerknaam of het wachtwoord is gewijzigd.
- De afstand tussen het koffiezetapparaat en de router is te groot.

Het Wi-Fi-lampje brandt
- Het instellen van Wi-Fi is voltooid en het koffiezetapparaat is verbonden met het Wi-Fi-thuisnetwerk.

Het Wi-Fi-lampje blijft branden nadat ik de machine heb uitgeschakeld
- Om updates te kunnen ontvangen, moet de Wi-Fi-module beschikbaar zijn en moet het Wi-Fi-lampje dus blijven branden.

Het Wi-Fi-lampje knippert
- Het koffiezetapparaat staat in de configuratiemodus tijdens het Wi-Fi--configuratieproces. De knoppen op het koffiezetapparaat zijn niet actief.
- Als de machine al is verbonden, geeft het knipperende lampje aan dat de koffiemachine bezig is opnieuw verbinding te maken met het Wi-Fi-thuisnetwerk.
- Als de machine is verbonden met het Wi-Fi-netwerk, geeft het langzaam knipperende lampje aan dat het koffiezetapparaat de firmware bijwerkt. Deze update kan enkele minuten duren en gedurende deze tijd kan het koffiezetapparaat niet worden gebruikt.