"https:\/\/cdn.webshopapp.com\/shops\/302996\/themes\/182793\/v\/2035038\/assets\/author1.jpg?20231012144308"

Displaymeldingen Siemens EQ6 plus koffiemachine

15 Januari 2024
Displaymeldingen Siemens EQ6 plus koffiemachine
Dirk Jan
Dirk Jan
Eigenaar
Je Siemens EQ6 plus koffiemachine voorziet je van displaymeldingen om je te waarschuwen voor onderhoudsbehoeften of fouten. In de onderstaande tabel staan de meest voorkomende displaymeldingen, hun betekenis en de bijbehorende oplossingen.

Displaymeldingen en Oplossingen:

  1. Zeer frequente indicatie dat het apparaat moet worden ontkalkt.

    • Oorzaak: Te veel kalk in het water.
    • Oplossing: Plaats een waterfilter en activeer deze.
    • Oorzaak: De uitgifte van drank is belemmerd. 
    • Oplossing: Voer een reiniging uit voor zowel de drankuitgifte als de inlaat van het melksysteem.
  2. Melding: "Zetgroep reinigen en terugplaatsen a.u.b."

    • Oorzaak: Verontreinigde zetgroep of te veel koffiemaling.
    • Oplossing: Reinig de zetgroep, gebruik maximaal twee maatlepels koffie, en volg dagelijkse reinigingsprocedures.
    • Oorzaak: Er bevindt zich een overmaat aan gemalen koffie in de zetgroep.
    • Oplossing: Voer een reiniging uit van de zetgroep en plaats hoogstens twee afgestreken maatlepels gemalen koffie in de lade.
    • Oorzaak: Het mechanisme van de zetgroep beweegt moeizaam.
    • Oplossing: Reinig de zetgroep en breng een dun laagje van ons speciale voedselveilige siliconenvet aan op de afdichtingen.
  3. Melding: "Machine opnieuw starten"

    • Oorzaak: Het apparaat is te warm.
    • Oplossing: Laat het apparaat afkoelen
    • Oorzaak: Verontreinigde zetgroep. 
    • Oplossing: Voer de zetgroepreiniging uit.
  4. Melding: "Apparaat niet voldoende ontkalkt. Procedure herhalen"

    • Oorzaak: Onjuiste ontkalker of overmatige verkalking.
    • Oplossing: Voer het ontkalkingsprogramma opnieuw uit.
  5. Melding: "Apparaat laten afkoelen"

    • Oorzaak: Het apparaat is te heet.
    • Oplossing: Laat het apparaat afkoelen voordat je verdergaat.
  6. Melding: "Storing Bel de hotline a.u.b."

    • Oorzaak: Een machinefout.
    • Oplossing: Neem contact op met Siemens Huishoudelijke Apparaten.
  7. Melding: "Water zonder koolzuur bijvullen of filter vervangen"

    • Oorzaak: Het waterreservoir is onjuist geplaatst.
    • Oplossing: Breng het waterreservoir correct aan.
    • Oorzaak: Koolzuurhoudend water in het waterreservoir.
    • Oplossing: Vul het waterreservoir met schoon leidingwater.
    • Oorzaak: Vlotter in het waterreservoir zit vast.
    • Oplossing: Verwijder het reservoir en maak dit grondig schoon.
    • Oorzaak: Nieuw waterfilter niet volgens de gebruiksaanwijzing gespoeld.
    • Oplossing: Spoel het waterfilter volgens de instructies en neem het in gebruik.
    • Oorzaak: Er zit lucht in het waterfilter.
    • Oplossing: Dompel het waterfilter onder in water totdat er geen luchtbellen meer ontsnappen. Breng het filter vervolgens weer aan.
    • Oorzaak: Waterfilter is oud.
    • Oplossing: Plaats een nieuw waterfilter.
  8. Melding: "Lekschaal legen a.u.b." ondanks lege lekschaal.

    • Oorzaak: De lekbak is vervuild. 
    • Oplossing: Voer een grondige reiniging uit van de lekbak.
    • Oorzaak: Wanneer het apparaat is uitgeschakeld, wordt het leegmaken niet gedetecteerd.
    • Oplossing: Zet het apparaat aan, verwijder de lekschaal en plaats deze weer terug.
  9. Melding: "Bonenreservoir vullen a.u.b." ondanks gevuld bonenreservoir of maalwerk maalt geen koffiebonen.

    • Oorzaak: Bonen vallen niet in het maalwerk (te vette bonen).
    • Oplossing: Tik licht tegen het bonenreservoir, gebruik mogelijk andere koffie, en maak het bonenreservoir schoon.